Tüketici Dostu Dergisi|Çarşamba, Ağustos 21, 2019
Buradasınız Home » Yaşam » Oyun geliştiricileri İTÜ’de buluştu
  • Bizi takip edin !

Oyun geliştiricileri İTÜ’de buluştu 

1557998136_T___Oyun_Geli__tirme_Kul__b__

İTÜ Oyun Tasarlama ve Geliştirme kulübü tarafından düzenlenen Oyun Geliştirme Günlerinde oyun geliştiricileri, 48 saatlik bir zaman dilimi içinde video oyunu yapmak için ter döktü. İTÜ ARI Teknokent CEO’su Doç. Dr. Deniz Tunçalp: “İTÜ Çekirdek bünyesinde oyuna özel bir kuluçka programı açmayı değerlendiriyoruz. Sektörle ilişkili tüm uzmanları, paydaş dernekleri ve büyük oyun firmalarını bu oluşuma katılmak için İTÜ ARI Teknokent’e davet ediyoruz.”

İTÜ büyüyen oyun sektöründe gelişmeleri değerlendirmek ve çeşitli eğitimler, seminerler ve game jamler ile Türkiye’deki oyun geliştiricilerine destek sağlamak amacıyla kapılarını oyun geliştiricilerine açtı. İTÜ Oyun Tasarlama ve Geliştirme kulübü tarafından düzenlenen Oyun Geliştirme Günleri, Oyun Geliştirme Konferansı ve Jamination’19 adındaki game jam olmak üzere iki bölüm halinde gerçekleşti.

Konferansın açılışında konuşan İTÜ Arı Teknokent CEO’su Doç.Dr. Deniz Tunçalp, “Oyun sektörü günden güne büyüyor. Ticaret Bakanlığımızın açıkladığı verilere göre 2016’da 500 milyon dolar olan ihracat rakamımız, 2018’de 1 milyar 50 milyon dolara ulaşmış. Bu veriler de Türk oyun geliştiricilerinin global alanda önemli ilerleme kaydettiğini kanıtlıyor. Biz de İTÜ ARI Teknokent olarak, daha fazla sayıda oyun girişimcisine ve firmasına kuluçka merkezlerimizde ve bünyemizde yer vererek desteğimizi artırıyoruz. Oyun girişimcileri, acaba bizi alırlar mı, teknoloji geliştirenler arasında dezavantajlı olur muyuz diye düşünmeden İTÜ Çekirdek ve İTÜ Magnet’e başvursunlar. Oyun girişimlerinden gelen başvuru sayısında istediğimiz artışı yakalayabilirsek, 2019’da İTÜ Çekirdek bünyesinde oyuna özel bir kuluçka programı açmayı da değerlendiriyoruz. Sektörle ilişkili tüm uzmanları, paydaş dernekleri ve büyük oyun firmalarını bu oluşuma katılmak için İTÜ ARI Teknokent’e davet ediyoruz.”

Konferansta oyun sektörü değerlendirildi

Türk oyun sektörünün çeşitli alanlarından kişilerin katılım gösterdiği konferansta, oyun sektöründe kariyer fırsatları,sektörün akademi ile ilişkisi ve pazarlama stratejileri ile geliştirici yayıncı ilişkileri konuşularak fikir alışverişi yapıldı. Oyun Geliştirme Konferansı 17 Mayıs tarihine kadar sürdü.

Geliştiriciler 48 saat boyunca ter döktü

Jamination’19 maratonunda katılımcılar, 48 saat içinde bir veya daha fazla oyun geliştirmek için bireysel veya gruplar halinde birbirleriyle yarıştı. 19 Mayıs tarihinde geliştirilen oyunların sunumu gerçekleştirildi.

1557998139_Do__.Dr._Deniz_Tun__alp

Benzer Haberler:

Yorumlar

Yorum


Hit Counter provided by Acrylic Display